Pages

Friday, February 10, 2012

crazy project - çılgın proje






Başbakan Erdoğan'ın açıkladığı, Çılgın Proje'nin detaylarını veren eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım açılacak kanaldan çıkacak harfiyatla yapılacak çılgınlığı açıkladı.

'Çılgın Proje'nin çılgın yavrusu'

Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 'Kanal İstanbul' projesi kapsamında açılacak 150 metre genişliğinde, 25  metre derinliğindeki 45 kilometrelik kanaldan çıkacak harfiyatla Karedeniz'e 5 kilometrelik bir adayapılacağını ve buranın havaalanı ve serbest bölge olacağını açıkladı.

Habertürk'e konuşan Binali Yıldırım proje hakkında şu detayları verdi:

YATIRIMCI ŞİMDİDEN HAZIR
Proje için devletin kesesinden tek kuruş çıkmayacak.Bu bir yap-işlet projesi olacak. Yatırımcı bulduk. Bu kanalda da Boğaz'daki gibi çift yönlü akıntı oluşacak. Marmara temizlenecek.
60 MİLYON YOLCU
Harfiyatla bir ada yapılacak. 5 km'ye 5 km'lik, 25 bin dekarlık bir ada... Üzerinde yıllık 60 milyon kapasiteli bir havalimanı ve bir serbest bölge bulunacak."


İŞTE ÇILGIN PROJE: Kanal İstanbul

 

ÖZELLİKLERİ NE OLACAK?

UZUNLUK: 45 - 50 kilometre
DERİNLİK: 25 metre
GENİŞLİK: 145-150 metre
TABAN GENİŞLİK: 120 metre

ULAŞIM ÖZELLİKLERİ:

En büyük gemiler geçebilecek

NE ZAMAN BİTECEK?

 

- Etüt çalışması 2 yıl sürecek. Etüt sırasında bazı değişikliklere uğrayacak. Kesin tarih yok, Etüdün ardından 8-10 daha sürmesi bekleniyor, hedef 2023...

MALİYETİ NE OLACAK?

Henüz belli değil. Ancak sadece açılacak kanalın tahmini rakam 10 milyar dolar... Şehirler, havaalanları kurulduğu zaman 60 - 70 milyar dolar civarında olması bekleniyor. Yani gayri safi milli hasılanın yüzde 10'u..

İSTANBUL'UN COĞRAFYASI NASIL DEĞİŞECEK?

- İstanbul'dan iki deniz geçecek, artık İstanbul'da iki yarım ada, bir ada olacak

ULAŞIMI NASIL ETKİLEYECEK?

- Kara ve deniz yolu kesintiye uğramayacak
- Üçüncü Köprünün bağlantı yolları kanalın üzerinden geçecek.

ÇIKARILAN TOPRAK MİLYARLARCA TON TOPRAK NE OLACAK?

Büyük bir havalimanı ve liman yapımında kullanılacak. Kullanılmayan madenlere gönderilecek.

HEDEF NE?

- İstanbul Boğazı'ndan geçmek için bekleyen gemilerin maliyeti yıllık 1.4 milyar doları buluyor, bu maliyet ortadan kalkacak.
- Tanker kazalarının önüne geçilmesi hedef ancak, kanal yine İstanbul'un ortasından geçecek.

ARAZİ İÇİN İSTİMLAK YAPILACAK MI?

Ağırlıklı hazine arazileri kullanılacak. Ancak istimlak da olacak.


No comments:

Post a Comment